Un studiu desfășurat de CarVertical la nivel european arată care sunt cele mai fiabile branduri auto de pe piața second hand. Cu toate acestea, șoferii aleg cu inima, nu cu mintea: cele mai fiabile mașini nu sunt și cele mai cumpărate.
Atunci când aleg o mașină second hand, cei mai mulți se ghidează după preț și brand, rareori luând în calcul criterii obiective, ca fiabilitatea sau costurile de operare. Este motivul pentru care mulți preferă mașini premium foarte uzate în locul unora de volum într-o stare bună, la aceeași bani. Românii ar spune, în cor, BMW-cazan, nu Logan nou, la aceeași bani.
Totuși, dacă vrei să păstrezi banii în buzunar după cumpărarea mașinii, e bine să ai în vedere rapoartele de service și costurile de operare ale mașinilor, pentru a alege un model fiabil și ieftin de întreținut. CarVartical a întocmit o listă cu cele mai fiabile mărci auto în anul 2020, pe baza rapoartelor de service, rechemărilor oficiale și a experienței utilizatorilor. Rezultatul a fost surprinzător, iar cele mai fiabile mașini nici nu se găsesc în primele 10 cumpărate.
1. Kia – 23,47% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
2. Hyundai – 26,36% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
3. Volkswagen – 27,77% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
4. Nissan – 27,79% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
5. Mazda – 29,89% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
6. Audi – 30,08% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
7. Ford – 32,18% dintre toate modele analizate au avut defecțiuni:
8. Mercedes-Benz 32,36% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
9. Toyota – 33,79% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
10. BMW – 33,87% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
Urmărind topul mărcilor preferate de cumpărătorii de mașini second hand, observăm că mărcile Kia și Hyundai, cele mai fiabile potrivit studiului, nici nu intră între primele 10. Șoferii europeni preferă mașini BMW, care se află abia pe poziția 10 în topul fiabilității.
O situație asemănătoare este și în România, unde cele mai cumpărate mașini pe piața second hand poartă siglele Volkswagen, BMW, Audi, Ford și Opel, în această ordine. Aproape la fel ca și ceilalți europeni, dar cu o preferință mai mare pentru marca Volkswagen.